"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular surat MP Bachok minta MPKB sediakan kerusi meja, hiasan bunga untuk majlis perkahwinan anaknya

NASUHA RAHMAN

Tular satu surat daripada Ahli Parlimen Bachok meminta Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) Bandaraya Islam menyediakan perkhidmatan termasuk menyediakan kerusi meja serta hiasan bunga untuk majlis perkahwinan anaknya.

Surat tersebut yang ditandatangani oleh Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz telah diterima oleh Yang Dipertua MPKB pada 22 Setember lalu.

“Majlis bekwoh kesyukuran keluarga besar Nikmatillah sempena perkahwinan anakanda saya pada 24 september 2022 di perkarangan masjid tok guru dan SMU Darul Anwar bermula jam 11 pagi hingga 5 petang.

“Sehubungan dengan itu sukacita diipohon kerjasama daripada pihak Majlis perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam untuk menyediakan perkhidmatan pengurusan sisa pepejal, kerusi meja, hiasan bunga dan penguatkuasaan kawalan lalu lintas yang sewajarnya untuk melancarkan majlis tersebut,”ujar surat itu yang bertarikh 20 September.

Dalam pada itu, seorang penulis politik Shahbudin Husin yang berkongsi surat berkenaan di hantaran Facebooknya pagi ini menyifatkan kenduri kahwin adalah urusan peribadi.

“Anak kahwin, walaupun kita Ahli Parlimen, kerusi meja dan bunga tu pergilah sewa dan beli sendiri. Kenduri ni urusan peribadi.

“Semua nak free belaka…,”tulis beliau.

Dalam pada itu, ada netizen meminta penjelasan daripada Nik Abduh pada hantarannya di Facebook hari ini apakah benar surat berkenaan.

Bahkan ada yang mempersoalkan bolehkah Ahli Parlimen menggunakan kesempatan itu terutama dalam penyediaan kerusi meja dan hiasan bunga untuk majlis perkahwinan kerana ia bersifat peribadi.

Tiada ulasan: