"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pukul dan toreh belakang bekas suami, wanita mengaku tak salah

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang wanita mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Ayer Keroh, Melaka atas tuduhan memukul dan menoreh belakang bekas suaminya menggunakan pisau, tahun lalu.

Norhayati Serurahman, 33, didakwa dengan sengaja menyebabkan kecederaan ke atas Mohamad Sabri Hussin, 33, 2.45 pagi di sebuah rumah di Kampung Tambak Sebelong, Kandang, Melaka Tengah, 10 Mei 2021.

Sabit kesalahan tertuduh boleh dikenakan hukuman penjara sehingga dua tahun dan denda sehingga RM4,000 atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah Seksyen 326, lapor Utusan Malaysia.

Difahamkan, kejadian berpunca akibat perselisihan faham antara tertuduh dan mangsa.

Mangsa kemudian membuat laporan polis dengan memberitahu, semasa bertengkar wanita itu telah memukul muka dan menoreh belakang badannya menggunakan pisau.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Fikri Hakim Zamri memcadangkan jaminan sebanyak RM6,000 manakala tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu jumlah dikurangkan.

Majistret Muhammad Izwan Mohamed Noh membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 25 Oktober ini sebagai tarikh sebutan semula kes.

Tiada ulasan: