"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sihir tak berkesan, isteri upah 5 lelaki tetak suami sampai mati kerana hilang sabar 10 tahun jalin hubungan sulit

AYHAN FERHAT

Setelah menggunakan sihir tidak berhasil akhirnya isteri nekad upah 5 lelaki tetak suaminya sampai mati kerana menjalin hubungan sulit dengan perempuan lain.

Suaminya sering menjalinkan hubungan sulit sehingga berkahwin dan mendapat anak bahkan dia memberitahu bahawa suaminya sering meminta wang untuk kelakuannya itu.

Kelakuannya suaminya sejak 10 tahun yang lalu menyebabkan isteri hilang sabar di mana pada mulanya meminta bantuan pembunuh upahan untuk membunuh suaminya dengan menggunakan sihir.

Wanita itu kemudian diperkenalkan kepada seorang lelaki yang mendakwa boleh melakukan sihir dengan kos bayaran RM 1,500.

Wang sudah dibayar, tetapi dua bulan kemudian masih tiada hasil. Lelaki itu kemudian mencadangkan pilihan lain dengan mengupah pembunuh upahan dengan kos bayaran RM 9,000.

Menurut laman Detik.com, wanita itu dan lima pembunuh upahan tersebut telah dijatuhi hukuman penjara selama 13 tahun. Keputusan itu diputuskan oleh hakim Mahkamah Daerah (PN) Karawang pada 8 Ogos lalu.

Berdasarkan petikan daripada keputusan mahkamah itu, wanita itu mengakui berhasrat membunuh suaminya kerana marah. Marah kerana suaminya sering berkahwin walaupun sudah empat kali.

Selain itu, kelakuan suaminya yang juga sering mengambil wang dan pulang lewat malam juga dilaporkan turut menjadi punca wanita itu nekad merancang pembunuhan tersebut.

“Saksi (wanita) berasa sakit hati dengan perangai suaminya yang sering bermain dengan wanita lain dan seterusnya berkahwin melebihi empat kali,” petikan daripada dokumen keputusan itu.

Keputusan mahkamah menyatakan bahawa defendan telah terbukti bersalah dengan melakukan perbuatan jenayah itu dengan memerintahkan untuk membunuh.

Mahkamah juga telah menjatuhkan hukuman penjara 13 tahun kepada defendan,” kata hakim itu, menurut fail keputusan.

Tiada ulasan: