"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Samy Vellu meninggal dunia

SAMY Vellu. FOTO Arkib NSTP

Kuala Lumpur: Bekas Presiden MIC Tun Samy Vellu meninggal dunia hari ini.

Perkara itu dikongsikan bekas Menteri Kesihatan Datuk Seri S Subramaniam di dalam Facebooknya sebentar tadi.

"Ia adalah dengan kesedihan yang besar dan hati yang berat yang saya terima berita tragis mengenai kematian Tun Samy Vellu bekas Presiden MIC dan seorang menteri legenda di kabinet Malaysia dari anaknya Datuk Seri S Vell Paari.

"Bagi kebanyakan kita, dia adalah mentor utama. Sumbangannya kepada negara dan masyarakat India akan terukir dalam kenangan kita. Mied, Aimst University, dan Tafe College adalah sumbangan abadinya," katanya.

Beliau turut mengucapkan takziah kepada keluarga mendiang.
-hmetro 

Tiada ulasan: