"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu bapa simpan bible, anak dua tahun turut dipenjara seumur hidup

MAISARAH AISYA

Memiliki Al-Kitab atau bible adalah satu kesalahan besar buat mereka yang tinggal di Korea Utara.

Menurut CBN, rakyat negara tersebut yang memiliki bible juga boleh dikenakan hukuman mati dan ahli keluarga mereka dipenjara seumur hidup.

Inilah yang terjadi kepada kanak-kanak berusia dua tahun selepas dijatuhi hukuman penjara kerana ibu bapanya memiliki bible.

Berdasarkan Kebebasan Beragama Antarabangsa, Jabatan Hal Ehwal Luar Amerika Syarikat (AS), hampir 50,000 ke 70,000 individu telah dijatuhi hukuman penjara hanya kerana mereka beragama Kristian.

Seramai 151 wanita Kristian yang ditahan memberitahu bahawa mereka telah diseksa seperti menjadi buruh paksa, mangsa keganasan seksual dan sebagainya.

Tidak terhenti di situ, tahanan juga tidak dibenarkan tidur dan lebih mengejutkan apabila mereka digalakkan untuk membunuh diri.

Malah Korea Utara turut menyebarkan propaganda mengenai penganut agama Kristian suka merogol, membunuh, mengambil organ manusia, minum darah dan menjadi pengintip.

Tiada ulasan: