"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid ucap selamat kepada 10 ‘panglima’ dijangka sertai PN

Yasmin Abd Latif dan Faiz Zainudin

KUALA LUMPUR: Presiden Umno mengucapkan selamat maju jaya kepada 10 “panglima” Umno yang dijangka menyertai Perikatan Nasional.

Zahid Hamidi berkata, bekas pemimpin bertukar parti tidak beri kesan kepada identiti dan sokongan penyokong Umno, yang pernah berdepan situasi seperti itu sebelum ini.

“Ini pertama kali mereka tidak dapat menghadirkan diri ke perhimpunan agung Umno. Saya dimaklumkan mereka berhasrat sertai parti lain. Saya ucapkan selamat maju jaya kepada mereka,” katanya pada sidang media sempena Perhimpunan Agung Umno di Pusat Dagangan Dunia (WTC).

Pada Khamis, media melaporkan PN dijangka mengumumkan 10 “nama besar” daripada Umno bakal menyertai gabungan itu sebelum PRN.

Ketua Penerangan Bersatu, Razali Idris dipetik sebagai berkata 10 “panglima” itu disisih Umno, dan mereka akan sertai sama ada PAS atau Bersatu.

Razali ditanya berkenaan pemimpin Umno yang bakal ditarik menyertai PN, selain bekas ketua Pemuda Khairy Jamaluddin dan bekas ketua Umno Selangor, Noh Omar.

Tiada ulasan: