"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sanusi nafi dakwaan nak jadi timbalan presiden PAS

Predeep Nambiar

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah Sanusi Nor menyangkal dakwaan seorang ahli akademik bahawa beliau sedang menyasarkan jawatan timbalan presiden PAS.

Sanusi berkata, pandangan ahli akademik Azizuddin Sani mengenai perkara itu jauh tersasar.

“Jangankan timbalan presiden, pencalonan naib presiden pun saya tolak,” kata Sanusi, yang juga pengarah pilihan raya PAS, kepada FMT.

Pada Selasa, FMT melaporkan Azizuddin, daripada Universiti Utara Malaysia, berkata bahawa matlamat jangka panjang Sanusi adalah untuk menjadi timbalan presiden PAS.

Katanya, serangan berulang Sanusi ke atas Pulau Pinang adalah sebahagian daripada strategi untuk memenangi hati pengundi Melayu, terutamanya di Kedah.

Bagaimanapun, katanya, dari semasa ke semasa, retorik ini menjengkelkan orang Kedah, yang kebanyakannya bekerja dan mendapat manfaat daripada ekonomi Pulau Pinang.

“Tiada bukti orang Kedah suka taktiknya,” kata Azizuddin.

Membidas kenyataan ahli akademik itu, Sanusi berkata: “Beliau (Azizudin) tidak kenal PAS.”

“Pensyarah-pensyarah UUM terkenal sebagai pembodek kerajaan. Lebih banyak lalang tumbuh di situ berbanding manusia.”

Tiada ulasan: