"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita tembak mati jiran selepas pintu rumah ditendang

SINAR HARIAN
Anggota polis menyiasat kejadian di kompleks perumahan di wilayah Nonthaburi. - Foto Agensi
Anggota polis menyiasat kejadian di kompleks perumahan di wilayah Nonthaburi. - Foto Agensi
BANGKOK - Seorang wanita Thailand bertindak menembak mati jirannya selepas pintu rumahnya ditendang selain mempunyai sejarah perselisihan faham antara suspek dan mangsa, lapor Thaiger.

Timbalan Ketua Polis Wilayah Nonthaburi, Leftenan Kolonel Polis Sompol Wongsrisunthorn berkata, kejadian tembakan berlaku di kompleks perumahan Eua Arthom Bang Bua Thong baru-baru ini.

Katanya, hasil siasatan mendapati mangsa dikenali sebagai Krisak berusia 35 tahun dan buruh am.

Dia ditemui dengan tiga kesan tembakan daripada pistol berkaliber.38 dan sebilah pisau lipat di pinggangnya.

Penembak bernama Sujitra, 42, ditemui selepas bersembunyi dalam biliknya dan membawa senjata api.

"Selepas rundingan satu jam, dia menyerah diri dan ditahan untuk siasatan lanjut," katanya.

Sompol menambah, siasatan lanjut mendapati isteri si mati tidak mengenali Sujitra, tetapi suspek juga mempunyai sejarah konflik dengan orang lain.

"Dia sebelum ini pernah menembak rumah orang lain dan jiran melaporkan dia seolah-olah hilang akal," tambahnya.

Sujitra berdepan tuduhan memiliki senjata api dan membunuh dengan sengaja. - Agensi

Tiada ulasan: