"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

4 guni ganja terdampar tepi pantai

Aizat Sharif
am@hmetro.com.my
POLIS merampas 123 ketulan mampat dadah jenis ganja yang ditemui ditinggalkan di pesisiran Pantai Kuala Perlis. FOTO Ihsan PDRM
POLIS merampas 123 ketulan mampat dadah jenis ganja yang ditemui ditinggalkan di pesisiran Pantai Kuala Perlis. FOTO Ihsan PDRM
Kangar: Empat guni mengandungi 123 ketulan mampat disyaki ganja ditemukan terdampar di pesisiran pantai Kuala Perlis, kelmarin.

Bahan terlarang itu ditemukan kira-kira 10.30 pagi oleh pasukan rondaan terdiri daripada anggota Balai Polis Kuala Perlis, Unit Risik Marin Kedah/Perlis, Risik Kompeni D Batalion 2, Kuala Perlis serta Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar.

Timbalan Ketua Polis Perlis, Senior Asisten Komisioner Baderulhisham Baharudin berkata, ganja dianggarkan seberat 123.4 kilogram itu dipercayai dibawa dari Thailand.

Katanya, pemantauan di sekitar lokasi tidak mengesan sebarang pergerakan kumpulan atau individu yang akan menghampiri barang kes itu.

"Jumlah keseluruhan dadah yang dirampas bernilai RM382,540 dan boleh digunakan oleh 248,000 penagih dadah.

"Kita percaya ia dibawa menggunakan jalan laut sebelum dipindahkan ke negara ini menggunakan jalan darat," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Beliau berkata, pihaknya akan meneruskan siasatan bagi mengesan pihak yang terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

Tiada ulasan: