"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pekung bapa perkosa anak berulang kali terbongkar ketika kaunseling pelajar

Muhammad Zulsyamini Sufian Suri
am@hmetro.com.my

Pengkalan Hulu: Polis menahan seorang lelaki yang disyaki melakukan sumbang mahram dengan menjadikan anak gadisnya yang berusia 17 tahun sebagai tempat melampiaskan nafsu serakahnya.

Ketua Polis Daerah Pengkalan Hulu Deputi Superintendan Zulkepli Ibrahim berkata, laporan polis berhubung perkara itu dibuat seorang kaunselor sekolah berusia 37 tahun tengah hari semalam selepas dimaklumkan mangsa sendiri ketika sesi kaunseling yang berlangsung pada hari yang sama.

Beliau berkata, dalam keterangannya mangsa memaklumkan kejadian pemerkosaan itu kali pertama berlaku pada 2017 ketika mangsa berusia 10 tahun dan ia berlanjutan sehingga 2020, ketika mangsa berusia 14 tahun.

"Menurut mangsa juga, kejadian ini pernah diadukan kepada ibu saudaranya yang kemudian bertindak berhadapan dengan suspek namun suspek menafikan sekeras-kerasnya perkara itu," katanya menerusi kenyataan hari ini.

Menurutnya, susulan laporan polis yang dibuat 3.40 petang semalam, suspek yang berusia 43 tahun itu ditahan di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pengkalan Hulu itu.

Katanya, suspek direman selama tujuh hari bermula hari ini sehingga Khamis depan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan," katanya.

Tiada ulasan: