"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lim: Pengundi boleh seret Yip ke mahkamah

Pemimpinan kanan DAP yang juga ahli parlimen Ipoh Timur, Lim Kit siang berkata penduduk Titi Tinggi boleh membawa wakil rakyat mereka, Yip Sun Onn, ke mahkamah berhubung kesahihan kedudukannya sebagai ADUN kawasan tersebut.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini, Lim berkata ini kerana Yip sudah menghantar surat peletakan jawatannya.

Sebelum ini, dalam kenyataannya, Lim berkata surat peletakan jawatan itu tidak boleh ditarik balik apabila sudah dikeluarkan.

Menjawab soalan, Lim percaya ADUN Titi Tinggi itu berdepan dengan takanan untuk menarik balik peletakan jawatannya.

Bagaimanapun, katanya, pemimpin BN yang berusaha memujuk Yip berbanding dengan pemimpin partinya sendiri dari MCA.

Lim berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang meminta Yip berbuat.

"MCA nampaknya tidak berbuat apa-apa," tambahnya.

Kenyataan Lim itu dibuat ekoran laporan yang menyebut ADUN Titi Tinggi itu telah menarik balik surat peletakan jawatannya, melalui kiriman SMS kepada Speaker Perlis, Datuk Yazid Mat.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: