"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Belah perut ibu hamil 8 bulan, larikan bayi

Metro

Agensi

Macae: Seorang ibu yang sarat mengandung lapan bulan ditemukan maut dalam keadaan menyayat hati apabila perutnya dibelah dan bayinya dilarikan suspek.

Pamella Ferreira Andrade Martins, 21, ditemukan mati di rumahnya di Nova Holanda, Brazil kelmarin selepas polis memecahkan pintu kediamannya itu.

Media tempatan melaporkan, Pamella ditemukan dalam keadaan tragis di lantai bilik air rumahnya itu selepas pihak berkuasa berjaya memasuki kediaman berkenaan.

Pihak berkuasa percaya Pamella dipukul dan diserang suspek sebelum dikunci di bilik air rumahnya itu.

"Ketika ditemukan, Pamella sudah meninggal dunia, perutnya terbuka dan kandungannya (bayi) hilang," kata saksi kejadian.

Dalam perkembangan berkaitan, pihak berkuasa mengesahkan penahanan seorang wanita berusia 22 tahun yang dipercayai suspek utama kes berkenaan.

Bagaimanapun, sehingga kini pihak berkuasa belum mendedahkan identiti wanita terbabit.

Menurut media tempatan, suspek ditahan di sebuah hospital selepas dilaporkan membawa mayat bayi lelaki bersamanya.

Suspek memberitahu doktor bahawa dia melahirkan bayi lelaki itu selepas terjatuh ketika turun tangga.

Bagaimanapun, pemeriksaan lanjut dilakukan pihak hospital mendapati wanita itu tidak pernah hamil sebelum pihak berkuasa menahannya.

Susulan penahanan itu, pihak berkuasa turut menemukan pisau yang dipercayai digunakannya sebagai senjata untuk membelah perut Pamella.

Untuk rekod, suspek dilaporkan dilihat bersama Pamella sehari sebelum kejadian itu.

Tiada ulasan: