"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Doktor hospital kerajaan antara 6 ditahan edar dadah

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis menahan enam lelaki termasuk seorang doktor hospital kerajaan kerana disyaki terbabit dalam pengedaran dadah dalam serbuan di Taman Sri Manja.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, pihaknya merampas 11 peket plastik lut sinar berisi ketulan mampat daun kering, disyaki ganja seberat 1.9kg, dianggarkan bernilai RM4,900 serta wang tunai RM1,450.

Dalam serbuan kira-kira jam 10 malam semalam itu, polis juga turut merampas empat kereta dan sebuah motosikal dengan nilai rampasan dianggarkan RM139,000.

“Hasil ujian saringan air kencing yang dijalankan, keputusan menunjukkan lima daripadanya positif dadah jenis ganja, manakala seorang lagi negatif.

“Semakan mendapati keenam-enam suspek tidak mempunyai rekod jenayah lampau,” katanya menurut laporan Berita Harian.

Fakhrudin berkata, semua dadah yang dirampas itu boleh dibekalkan kepada kira-kira 1,913 penagih.

Tambah beliau, kesemua suspek direman tujuh hari untuk siasatan lanjut yang dijalankan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

Tiada ulasan: