"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keluarga sertai netizen serang Azmin “tak payah berlakun”

MALAYSIA DATELINE

Selain para netizen biasa, keluarga Datuk Seri Mohamed Azmin Ali juga mengambil peluang untuk menyerang beliau ekoran tindakannya memuatnaik sekeping gambar beliau sedang membersihkan lantai Masjidil Haram di Mekah.

Pengacara TV, Azwan Ali dan ahli perniagaan Ummi Hafilda Ali menyerang Menteri Kanan Ekonomi itu apabila beliau membuat naik gambar beliau sedang membersihkan lantai Masjidil Haram selepas Mekah dilanda hujan lebat sehingga banjir kilat berlaku di tanah suci umat Islam itu.

Antara yang ditulis oleh Umi Hafilda yang pernah menjadi saksi kes Datuk Seri Anwar Ibrahim ini adalah:

“Jemin oh jemin…Ini bulan posa, tak payah berlakun untuk cheap publicity.

“Kamu ke Saudi atas urusan rasmi alkonon dagangan dan mencari pelaburan…bukan gi cuci lantai…di Mekah ada beribu pekerja profesional deba dalam bab pencucian…tak yah drama sangatlah..

“Banyak lagi hal rakyat marhaen yang tidak terbela. Even SOP Covid pun caca marba 2 kasta tak leh diselaraskan.

“Sedangkan kamu menteri paling kanan bukan pencuci lantai..agak-agak lah.

“Tu belum lagi bab ekonomi hancus hancai… ramai pelabur besar lari ke Jakarta.. apa cite?

“Gi bersihkan kubur arwah mak tu lagi bagus…lagi afdal..cukup-cukuplah berlakun berpuluh tahun.”

Namun begitu, tulisan Azwan yang mengguna Diva AA tidak boleh disiarkan di sini kerana bahasanya.

Azmin menaikkan banyak posting menerusi Twitter semasa beliau di Mekah dalam perjalanan ke negara-negara Arab atas urusan rasmi negara untuk menarik pelabur.

Antaranya video beliau mencium Hajarul Aswad dan gambar membersihkan lantai Masjidil Haram.

Mekah telah dilanda banjir kilat semalam sehingga banyak kereta yang separuh tenggelam dan dihanyutkan oleh arus deras.

Gambar Azmin membersihkan Masjidil Haram turut digunakan oleh para netizen untuk menyakat beliau dengan lakaran beliau membersihkan jalan di Kuala Lumpur, majlis kahwin selebriti Neelofa dan sebagainya.

Tiada ulasan: