"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Enam mangsa tragedi LRT tenat

Malaysiakini 

Enam penumpang yang terlibat dalam kemalangan dua tren Transit Aliran Ringan (LRT) malam tadi yang kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dalam keadaan kritikal.

Menurut Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa dalam ciapan di Twitternya, tiga daripada mereka terpaksa menggunakan alat bantuan pernafasan.

Annuar berkata 15 penumpang lagi berada dalam keadaan separa kritikal manakala 43 orang lagi tidak kritikal.

Dalam insiden malam tadi, seramai 47 penumpang parah manakala 166 cedera ringan apabila dua tren LRT bertembung dalam kemalangan berhampiran Stesen KLCC.

Siasatan awal mendapati, tren tersebut bertembung dengan sebuah tren rosak yang sedang dipandu uji secara kawalan manual tanpa diselaras dengan pusat kawalan.

Kejadian jam 9.15 malam itu melibatkan tren bernombor 40 dan 81.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, kesemua mangsa terlibat terdiri 36 wanita dan 29 lelaki.

Tiada ulasan: