"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes Covid-19, cecah 13,000 kes pada 14 Jun

SHAH ALAM - Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menjangkakan jumlah kes pandemik Covid-19 boleh mencecah angka 13,000 kes menjelang 14 Jun mengikut trend terkini peningkatan graf jangkitan Covid-19 di negara ini.

Berdasarkan trend tersebut, kadar kebolehjangkitan pada Sabtu sehingga 14 Jun tahun ini meningkat kepada 1.2 berikutan ketidakpatuhan terhadap prosedur operasi standard (SOP).

“Kadar kebolehjangkitan Covid-19 atau Ro/Rt jangkaan mengikut kes seharian pada 28 Mei 2021 untuk seluruh negara ialah 1.15,” katanya dalam ciapan Twitter miliknya pada Sabtu.

Tiada ulasan: