"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wee: 'Kecuaian pandu salah arah punca kemalangan LRT'

Malaysiakini 

Kecuaian pemanduan salah arah tren yang membawa gerabak kosong tanpa penumpang merupakan punca kemalangan LRT aliran Kelana Jaya malam semalam, kata Menteri Pengangkutan Wee Ka Siong.

"Siasatan awal mendapati kemalangan adalah disebabkan kecuaian hostler yang memandu TR40 dalam arah yang salah.

"TR40 sepatutnya bergerak ke arah south-bound telah bergerak menuju ke stesen Dang Wangi telah bergerak ke arah north-bound atau different orientation yang telah mengakibatkan pelanggaran berlaku antara TR40 dan TR81.

"Inilah dapatan awal yng dikemukan kepada saya oleh pihak Agensi Pengangkutan Awam Darat,” katanya dalam sidang media dalam talian hari ini. 

Tiada ulasan: