"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khairuddin nafi ditahan di SJR Perasing, akan ambil tindakan undang-undang

Malaysiakini 

Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Khairuddin Aman Razali menafikan dia ditahan di sekatan jalan raya (SJR) Perasing pada 16 Mei lalu.

Dalam satu kenyataan, Khairuddin juga menafikan gosip berkaitan hubungannya dengan seorang selebriti wanita dan mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang menyebarkan dakwaan berkenaan.

"Segala cerita yang disensasikan kononnya berlaku penahanan di sekatan jalan raya di Perasing termasuk gosip berkaitan hubungan dengan selebriti wanita adalah tidak benar dan berniat buruk untuk merosakkan reputasi saya.

"Tindakan undang-undang akan diambil kepada mana-mana pihak yang didapati menulis, menyiarkan atau menyebarkan cerita palsu serta tidak benar," katanya dalam kenyataan di Facebook.

Terdahulu, media melaporkan Khairuddin diperiksa ketika melalui SJR Perasing dengan memetik kenyataan pihak polis.

Ketua Polis Terengganu, Roslee Chik ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan perkara itu, namun berkata siasatan kini diambil alih oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman.

Pemangku Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Dev Kumar ketika dihubungi pula mengesahkan bahawa siasatan sedang dilakukan.

Namun, katanya polis membuka kertas inkuiri terlebih dahulu bagi memastikan apakah ada kesalahan yang dilakukan Khairuddin dalam kejadian berkenaan.

Beberapa hari lalu tular mesej di media sosial yang mendakwa Khairuddin ditahan ketika melalui SJR Perasing bersama usahawan tudung yang juga bekas isteri seorang pelakon terkenal. 

Tiada ulasan: