"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hanya layak jawatan PM ke? “Sepatutnya (Muhyiddin) jadi ketua pembangkang di Dewan Rakyat, tak hendak

‘Hanya layak jadi PM ke’, Shahrir bidas kritikan Muhyiddin terhadap kerajaan perpaduan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Veteran Umno Shahrir Samad membidas Muhyiddin Yassin yang mengkritik kerajaan perpaduan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Shahrir bertanya sama ada pengerusi PN itu hanya mahukan jawatan perdana menteri dan bukan jawatan lain.

“Sepatutnya (Muhyiddin) jadi ketua pembangkang di Dewan Rakyat, tak hendak. Hanya layak jawatan PM ke?

“Putrajaya lagi ‘best’ kot. Macam kerajaan Langkah Sheraton, Tan Sri (Muhyiddin) jadi PM. Jadi PM tanpa PRU dan tak perlu pada Parlimen, ” katanya di Facebook.

Beliau berkata demikian merujuk laporan media yang memetik Muhyiddin berkata Pakatan Harapan-Barisan Nasional melakukan “penipuan pilihan raya paling besar” dan Jemaah Menteri “paling mengecewakan dalam sejarah”.

Shahrir mendakwa, Muhyiddin membuat kenyataan seperti itu berikutan kekalahan teruk PN di Johor pada pilihan raya.

“Kesian, beginilah jadinya apabila tiada lagi butang nak ditekan di Johor. PN di Johor ada 3 ADUN dan 2 MP (Ahli Parlimen) je.

“Lupakan Johor. Fokus pada nasional,” katanya.

Tiada ulasan: