"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MIC tolak sebarang lantikan jawatan timbalan menteri

Malaysiakini

MIC tidak akan menerima sebarang pelantikan timbalan menteri oleh pentadbiran Anwar Ibrahim.

Setiausaha Agung MIC RT Rajasekaran berkata ia keputusan kolektif jawatankuasa pusat parti hari ini.

Semasa pilihan raya pada 19 Nov, MIC meletakkan 10 calon untuk Parlimen.

Satu-satunya yang memenangi kerusi ialah timbalan presiden MIC M Saravanan, yang mengekalkan kerusi Tapah.

Sementara itu, pimpinan MIC turut mengucapkan tahniah kepada Anwar kerana dilantik sebagai perdana menteri ke-10.

Pimpinan juga menyuarakan sokongan terhadap titah Yang di-Pertuan Agong untuk menyokong kerajaan perpaduan.

“Kami berharap perdana menteri dapat menunaikan tanggungjawabnya dengan cara yang adil kepada semua kaum,” kata Rajasekaran pada satu kenyataan.

Tiada ulasan: