"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tragedi ngeri Bukit Raja

Ruwaida Md Zain

am@hmetro.com.my
KEADAAN kenderaan yang terbabit dalam kemalangan sehingga menyebabkan ada mangsa tersepit dan meninggal dunia. FOTO ihsan BOMBA

KEADAAN kenderaan yang terbabit dalam kemalangan sehingga menyebabkan ada mangsa tersepit dan meninggal dunia. FOTO ihsan BOMBA
Shah Alam: Seorang lelaki yang juga pemandu kereta maut tersepit sejurus kereta dinaiki terbabit dalam kemalangan ngeri di Lebuhraya Persekutuan susur keluar Bukit Raja di sini.

Dalam kejadian jam 7.47 pagi tadi, dua mangsa turut cedera parah dalam kemalangan membabitkan sebuah lori dan lima kereta.

Pengarah Bomba Selangor, Datuk Norazam Khamis berkata, siasatan mendapati kemalangan membabitkan enam kenderaan yang dirempuh berturut-turut.

"Akibat perlanggaran itu, tiga mangsa tersepit manakala dua mangsa berjaya dikeluarkan orang awam.

"Kedua-dua mangsa mengalami cedera parah dan diserahkan kepada kakitangan Kementerian Kesihatan (KKM) untuk dihantar ke hospital dengan menaiki ambulans," katanya.

Sementara itu katanya, seorang lagi mangsa lelaki yang tersepit di dalam kereta model Proton dikeluarkan anggota bomba sebelum disahkan meninggal dunia akibat kecederaan parah.

"Mayat mangsa berusia 57 tahun itu diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya," katanya.

Dalam pada itu katanya, bomba menjalankan operasi menyelamat dengan menggunakan konsep RECEO iaitu memotong kenderaan bagi mengeluarkan mangsa yang tersepit menggunakan peralatan khas. Operasi tamat sepenuhnya pada jam 8.49 pagi," katanya.

Tiada ulasan: