"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

KJ dedah video 'perwakilan import'

Ahmad Suhael Adnan

ahmad.suhael@bh.com.my

KUALA LUMPUR: Selepas mendakwa wujud 'Langkah Dewan Merdeka' untuk memastikan kelulusan usul dua jawatan tertinggi UMNO tak dipertandingkan, Khairy Jamaluddin sebentar tadi memuat naik satu lagi video mengenai 'perwakilan import' seperti dimaksudkannya.

Video itu dimuat naik bekas Ketua Pemuda UMNO itu melalui Instagram menunjukkan sekumpulan individu berbaju Melayu diberi taklimat dalam satu bilik khas di Pusat Dagangan Dunia (WTC) Kuala Lumpur.

Beliau turut menyertakan kapsyen: "Perwakilan 'import' diberi taklimat sebelum masuk Dewan Merdeka untuk menyokong usul 'no contest' (tiada pertandingan).

Isham minta Khairy tunjukkan perwakilan import yang mengundi

Dalam video, kedengaran individu memaklumkan arah untuk masuk ke Dewan Merdeka, selain beberapa perwakilan UMNO bertanyakan mengenai 'password' (kata laluan).

Terdahulu, Khairy yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau mendakwa wujud komplot 'Langkah Dewan Merdeka' untuk meluluskan usul tambahan supaya dua jawatan tertinggi UMNO tidak dipertandingkan dalam pemilihan akan datang.

Khairy mendakwa, 'tag' (tanda) pada kerusi dalam Dewan Merdeka yang dikhaskan untuk perwakilan UMNO sudah ditanggalkan ketika ini sebagai usaha membawa masuk 'perwakilan import' bagi meluluskan usul tambahan berkenaan.

Sementara itu, Ketua Penerangan UMNO, Isham Jalil mempelawa bekas Khairy hadir ke Dewan Merdeka dan menunjukkan individu yang didakwa sebagai `perwakilan import'.

Beliau berkata, ini kerana tuduhan bekas Menteri Kesihatan itu berhubung wujud perwakilan import terbabit tidak benar sama sekali dan berunsur fitnah.

Sehubungan itu, beliau meminta Khairy meminta maaf secara terbuka kepada semua perwakilan UMNO kerana menuduh mereka diimport selain pemeriksa pas masuk serta Skuad Sabil Pemuda kerana memfitnah mereka tidak melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka.

Tiada ulasan: