"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mengamuk dan pukul 2 polis, lelaki mabuk ditahan

Bernama

IPOH: Polis menahan seorang lelaki disyaki di bawah pengaruh alkohol selepas mengamuk dan memukul dua pegawai rendah polis di hadapan pos pengawal Pangkalan Latihan Pasukan Gerakan Udara (PLPGU) di sini, tengah malam tadi.

Ketua Polis Ipoh, Yahaya Hassan berkata, pihaknya menerima makluman berkaitan kejadian itu kira-kira 12.10 pagi berhubung lelaki tempatan berusia 30 tahun itu terlanggar penghadang jalan dekat pos pengawal sebelum mengamuk semasa pemeriksaan dilakukan terhadapnya.

“Akibat serangan lelaki tersebut, kedua-dua pegawai rendah polis terbabit mengalami kecederaan ringan dan menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini.

“Lelaki itu kemudian ditangkap pasukan polis yang tiba memberi bantuan di tempat kejadian,” katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata, suspek direman tiga hari sehingga Ahad ini bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan jenayah untuk menghalang penjawat awam menjalankan tugas dan Seksyen 45A(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, memandu dengan kepekatan alkohol melebihi had ditetapkan.

Tiada ulasan: