"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wakil Pas tidak kelihatan di Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu, cetus spekulasi bakal keluar PN

MAISARAH AISYA

Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man menolak tuduhan bahawa Pas meninggalkan gabungan pembangkang persekutuan Perikatan Nasional (PN).

Sebagai tindak balas ringkas, timbalan presiden parti Islam mengatakan tidak ada perbincangan seperti itu dalam Pas.

“Tidak ada perkara seperti itu. Tidak pernah dibahas, ” Tuan Ibrahim memaklumkan ketika ditemui wartawan di Parlimen semalam.

Khabar angin itu muncul semula semalam setelah pemimpin tertinggi Pas tidak menghadiri mesyuarat agung tahunan sekutu PN Parti Pribumi Bersatu Malaysia (AGM) secara tertutup semalam.

Tuan Ibrahim mengatakan ketiadaan mereka disebabkan oleh pertembungan tarikh, kerana Pas juga mempunyai beberapa acara pada hujung minggu.

“Sebenarnya kami sudah memberitahu (Bersatu). Terdapat jemputan tetapi secara kebetulan bahagian Pas mengadakan mesyuarat agung tahunan mereka juga, ada di antara kita yang berada di bahagian ini untuk merasmikan mesyuarat mereka.

“Walaupun saya sendiri, saya berada di lima bahagian, saya telah memeriksa dengan rakan-rakan saya, mereka juga melakukan perkara yang sama,” katanya.

Tiada ulasan: