"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat pemetik buah tersangkut di pokok dokong

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang pemetik buah yang keluar ke kebun ditemukan maut dengan lehernya tersangkut di dahan pokok dokong pada ketinggian 6m, dalam kejadian di Kampung Dusun Beliku, Hulu Besut.

Mayat Saari Ghani, 53, ditemukan pada 5.15 petang tadi oleh pasukan penyelamat yang melakukan pencarian berikutan mangsa disedari tidak pulang ke rumah selepas keluar ke kebun sejak pagi semalam.

Ketua Polis Besut, Abdul Rozak Muhammad, berkata mangsa dikatakan keluar ke kebun kira-kira 9 pagi.

Beliau berkata, kira-kira 10 pagi tadi isterinya meminta menantu dan adik ipar mencari mangsa di kawasan kebun sebelum mereka menemukan dua bekas berisi buah di pertengahan jalan menghala ke rumah.

“Turut ditemukan sebatang pengait buah yang disandar pada pokok di kebun itu, tetapi mangsa tidak kelihatan.

“Ketika anggota penyelamat tiba di lokasi kira-kira 4 petang, mangsa belum ditemui dan pencarian dilakukan kemudian menemukannya tersangkut pada celah dahan pokok dokong,” katanya menurut Berita Harian.

Mayat mangsa kemudian dibawa turun dan dihantar ke Hospital Besut untuk bedah siasat dengan kes diklasifikasikan mati mengejut (SDR).

Tiada ulasan: