"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemimpin PN tak yakin menang di pelangai

HarapanDaily.com

PRK Pelangai: PN jangka tak menang
K PRAGALATH

Seorang pemimpin PN menjangkakan bahawa kemenangan tidak berpihak kepada parti mereka di dalam pilihan raya kecil Pelangai hari ini.

“Jika menang, ia pasti satu bonus besar buat kami tetapi sentimen di lapangan tidak memihak kepada kita, terutamanya dalam kalangan pengundi Cina.

“Kita berharap untuk mendapat undi Felda dan kakitangan awam kerana ada trend peningkatan sokongan dari mereka,” katanya, lapor Free Malaysia Today.

Sementara itu sebilangan pemimpin BN yakin Pelangai akan kekal dikuasai mereka kerana jasa bakti Adun terdahulu Datuk Johari Harun yang telah meninggal dunia.

“Kita menjangkakan akan ada undi protes dan kelesuan mengundi tetapi kita optimistik sokongan untuk BN di Pahang kukuh,” kata seorang pemimpin yang tidak mahu dinamakan.

Penganalisa politik Azmi Hassan pula merasakan tumpuan perlu diberi kepada jumlah majoriti yang dimenangi BN.

“Jika mereka menang dengan majoriti kecil, itu petanda tidak baik. PN akan mendakwa gelombang hijau telah tiba di Pahang.”

Seramai 16,383 pengundi berdaftar akan menentukan pilihan mereka hari ini.

Ada tiga pilihan- calon Barisan Nasional (BN) Datuk Amizar Abu Adam, calon Perikatan Nasional (PN) Kasim Samat dan calon Bebas Haslihelmy DM Zulhasli.

Tiada ulasan: