"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hazmi @ Jeming Hassan: Celakalah DD Chronicle yang perlecehkan agama…

BORHAN AHMAD
Kemarahan Pemuda Amanah terhadap seorang pempengaruh meluak-luak semalam yang dilontarkan mereka menerusi laporan polis dan sidang media yang dibuat mereka.

Mereka marah kerana pempengaruh ini mempelecehkan agama demi kepentingan parti dan untuk membuat kandungan (content) laman media sosial mereka.

“Celakalah Dd Chronicle yang memperlecehkan agama demi content dan parti,” kata Hazmi @ Jeming Hassan dalam sidang media beliau selepas membuat laporan polis semalam.

Ia diulang oleh Jeming, Naib Ketua Pemuda Amanah Nasional dalam facebook beliau.

Laporan polis itu dibuat di seluruh negara oleh Pemuda Amanah semalam. Dua laporan polis di buat di Kelantan sahaja.

“Dd Chronicle telah memohon maaf kepada Pemuda Amanah tetapi ini bukan soal Pemuda Amanah sahaja. Ini soal agama Islam yang telahpun diperlecehkan. Agama Islam yang digunakan untuk dijadikan content.

“Kepada Dd Chronicle, kalau saya buat satu video sindir bapa kamu, kepala bapak kamu, saya yakin kamu akan menangis dan buat aduan polis,” kata Jeming dalam sidang media itu.

Dd Chronicle telah memuat naik satu posting yang dianggap menghina agama Islam beberapa hari lepas.

Namun ia kemudiannya ditarik balik dan permohonan maaf telah dibuat selepas Pemuda Amanah melancarkan kempen membuat laporan polis terhadap beliau.

Pemuda Amanah telah membuat laporan polis di seluruh negara dengan ketuanya, Hasbie Muda telah hadir dalam laporan polis yang dibuat di Putrajaya.

Tiada ulasan: