"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hotel 'hanyir' di Pudu kembali 'meriah' dengan warga asing

Hafidzul Hilmi Mohd Noor
hafidzul@hmetro.com.my
KEADAAN lokasi pelacuran di Pudu. FOTO Ezairi Shamsuddin
KEADAAN lokasi pelacuran di Pudu. FOTO Ezairi Shamsuddin
Kuala Lumpur: Hotel 'hanyir' di Jalan Pasar Baharu, Pudu, di sini yang menjadi tumpuan aktiviti pelacuran bagi warga asing kembali 'meriah' selepas diserbu pihak berkuasa minggu lalu.

Tinjauan wartawan di bangunan hotel tinggal itu mendapati, puluhan wanita dipercayai pelacur berkeliaran di tingkat satu bangunan terbabit untuk mencari pelanggan.

Kawasan itu turut dikawal ketat 'jaga air' yang mengawal pelanggan keluar dan masuk dari premis terbabit.

Wartawan yang melakukan penyamaran sebagai pelanggan didekati seorang wanita warga Vietnam dan menawarkan khidmat seks.

"Abang sini, kita kasih murah-murah, abang ini Bangla (warga Bangladesh) kan? RM100 abang satu jam kalau mahu kita naik atas.

"Boleh kurang lagi abang, mahu massage (urut) sahaja juga boleh RM50 sahaja, kita massage you (saya urut awak), marilah abang," kata wanita berkenaan.

Wartawan yang enggan mengikuti wanita terbabit kemudian dimarahi seorang lelaki dipercayai bapa ayam yang menjaga semua wanita warga asing berkenaan.

"Kalau mahu jalan-jalan pergi Pavillion sana, sini tempat cari makan," katanya.

Wartawan bersama jurugambar kemudian menyelinap ke tingkat atas melalui tangga di bahagian kanan bangunan berkenaan.

Bangunan hotel tinggal itu jelas sekali berbau busuk, hanyir dan dipenuhi kesan air liur dari pelanggan warga asing.

Ketika tinjauan di lakukan, wanita di tingkat enam bangunan berkenaan menyangka wartawan adalah pelanggan dan menunjukkan lokasi kediaman mereka dipercayai menghuni di situ.

Kediaman lengkap dengan tandas, dapur dan tiga bilik tidur itu dipercayai menjadi bilik persundalan.

Pelanggan yang bersetuju untuk mengambil perkhidmatan yang ditawarkan itu akan dibawa ke tingkat lima hingga enam yang dijadikan bilik persundalan.

Pada 8 Februari lalu, polis menyerbu bangunan hotel terbiar itu yang dikesan menjalankan aktiviti pelacuran dan didiami pendatang asing tanpa izin (Pati).

Serbuan berjaya menahan seramai 229 lelaki dan 34 wanita terdiri warga tempatan dan warga asing dari Bangladesh, Nepal, Pakistan, Myanmar, Indonesia, India, Vietnam, China dan Thailand.

Tiada ulasan: