"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis: Suspek bakar kereta polis bantuan untuk dapat rating tinggi di Tik Tok

Malaysiakini

Seorang penghantar makanan yang ditahan kerana membakar kereta milik polis bantuan di stesen MRT Mutiara Damansara hari ini dipercayai berbuat demikian bagi meningkatkan rating di aplikasi Tik Tok, kata pihak polis.

Dalam satu kenyataan petang ini, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya memaklumkan suspek berusia 25 tahun itu bertindak demikian agar video rakaman perbuatan itu dimuat naik melalui telefon bimbitnya.

Terdahulu, Ketua Polis IPD Petaling Jaya, Mohd Fakhrudin Abdul Hamid dilapor berkata, siasatan awal mendapati suspek melakukan vandalisme dengan menconteng carutan antikerajaan di dinding hentian bas berhampiran kenderaan yang dibakar itu.

Katanya lagi, polis juga menyiasat jika suspek dikaitkan dengan mana-mana parti politik atau kumpulan pelampau.

“Polis menahan lelaki berusia 26 tahun yang dipercayai terbabit dalam kes berkenaan di rumahnya di Flora Damansara, kira-kira jam 12 tengah hari tadi.

"Suspek disyaki menggunakan bom petrol yang dibaling ke arah kenderaan itu sebelum terbakar,” katanya.

Sehubungan dengan itu, pihak polis telah membuka kertas siasatan di bawah Seksyen 435/427 Kanun Keseksaan kerana khianat dengan api.

Seksyen tersebut memperuntukkan hukuman penjara maksimum 14 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Tiada ulasan: