"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Jumpa di mahkamah," kata Dr Muhamad Akmal kepada Tony Pua

Mohd Nasaruddin Parzi
am@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Pemuda UMNO akan membuat laporan polis di seluruh negara bagi mengesa siasatan terhadap bekas Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua yang didakwa mengeluarkan kenyataan biadap terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Perkembangan itu dimaklumkan Ketuanya, Dr Muhamad Akmal Saleh, susulan keputusan Lembaga Pengampunan memberi pengurangan tempoh hukuman penjara serta denda ke atas bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Insya-Allah laporan polis terhadap Tony Pua akan dilakukan seluruh negara oleh Pemuda UMNO atas kebiadapan dia mempertikaikan keputusan yang telah dibuat oleh Yang di-Pertuan Agong.

"Jumpa di mahkamah," katanya menerusi hantaran di Facebook, hari ini.

Semalam, Tony yang juga bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya memuat naik beberapa hantaran sinis di Facebook miliknya selepas keputusan Lembaga Pengampunan terhadap Najib.

Pada Jumaat, Lembaga Pengampunan memutuskan untuk memberikan pengurangan 50 peratus bagi hukuman penjara dan lebih 70 peratus untuk denda yang dikenakan terhadap Najib.

Perkara itu dinyatakan dalam satu kenyataan dikeluarkan oleh urusetia Lembaga Pengampunan.

Tiada ulasan: