"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bapa ditahan ugut guru, dakwa anak dipukul kerana merokok

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang bapa ditahan mengugut guru kerana mendakwa anaknya dipukul selepas didapati merokok dalam tandas sekolah.

Ketua Polis Kota Kinabalu, Mohd Zaidi Abdullah berkata, pengadu 40 tahun yang juga guru sekolah itu dimaklumkan pelajarnya ada pelajar lain merokok dalam tandas pada 9.30 pagi semalam.

Katanya, guru itu terus ke tandas dan terhidu bau asap rokok, selain mendapati tiga pelajar berada dalam tandas.

“Pengadu mahu membawa pelajar ke bilik disiplin, tetapi pelajar tersebut bertindak agresif dan hasil pemeriksaan beg menemui satu kotak rokok,” katanya menurut Sinar Harian.

Beliau berkata, bapa pelajar itu ke sekolah dalam keadaan marah dan mempersoalkan kenapa memukul anaknya, di mana pengadu menjelaskan beliau menahan dan membuat pemeriksaan ke atas pelajar terbabit.

“Bagaimanapun, suspek tidak dapat menerima penjelasan tersebut dan terus memaki hamun serta mengamuk.”

Katanya, suspek 49 tahun itu ditahan kerana mengeluarkan kata-kata ugutan terhadap guru sekolah dan disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan.

Satu video tular seminit 16 saat menunjukkan insiden guru dan pelajar bertengkar dalam bangunan sekolah.

Tiada ulasan: