"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerjasama PH-BN: ‘Takkan nikah cerai, nikah cerai’

AKMAL MANAF

Naib Presiden AMANAH, Datuk Mahfuz Omar optimis mahu melihat jalinan kerjasama yang dibentuk bersama Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) akan berterusan.

”Saya ingat lagi, sewaktu di Pilihan Raya Kecil (PRK) Padang Serai, saya bersama dengan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid dan Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

”Jamil Khir kata, insya-Allah kita kekal sampai Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

”Saya kata bukan kekal sampai pilihan raya akan datang, tetapi kekal sampai bila-bila.

”Takkan nikah kemudian cerai, nikah kemudian cerai,” kata Mahfuz sambil ketawa dalam satu sedutan video, dimuat naik di Facebook beliau, hari ini.

Dalam video sama, bekas Ahli Parlimen Pokok Sena berkenaan turut mengimbau kembali detik kerjasama dengan UMNO-BN selepas PRU-15.

”Kalau kita tidak bersama dengan UMNO hari itu, kemungkinan UMNO akan bersama dengan Pas.

”Tetapi akhirnya, kita lihat masing-masing melunturkan ego untuk memikirkan soal kebaikan kepada kepentingan negara dan juga rakyat.

”Kita kena selamatkan dengan membawa satu warna Islam yang lebih bersifat rahmah dan mempunyai hubungan kasih sayang bukannya permusuhan,” kata Mahfuz lagi.

Tiada ulasan: