"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tarikh PRK Kuala Kubu Baharu 11 Me

Harapandaily

Pilihanraya kecil (PRK) kerusi DUN 06 Kuala Kubu Baharu akan diadakan pada 11 Mei 2024.

Hari pencalonan ialah pada 27 April dan pengundian awal dijadualkan pada 7 Mei.

Perkara ini telah diumumkan oleh pengerusi SPRTan Sri Abdul Ghani Salleh tengah hari tadi.

PRK ini akan menelan kos RM2.5 juta melibatkan 760 pegawai, 20 pusat mengundi dan 77 saluran mengundi.

Sejumlah 18 pusat mengundi yang akan dipersiapkan dengan 74 saluran dan dua pusat mengundi awal dengan tiga saluran.

Permohonan undi pos bermula hari ini sehingga 26 April.

Berdasarkan data sedia ada, terdapat 39,362 pengundi biasa, 238 pengundi tentera dan pasangan, 625 pengundi polis dan 1 pengudi pos.

PRK ini diadakan susulan kematian penyandangnya, Lee Kee Hiong pada 21 Mac.

Tiada ulasan: