"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gunakan Taktik Kotor Untuk Menang :Poster Hina Sultan & Hina Mufti - Angkara Siapa..?

Report Polis Isu Risalah Hina Sultan dan Mufti!!!

oleh Sya

Sya baru pulang dari IPD Taiping setelah dipanggil oleh INSP Afandhi buat kali kedua bagi memberi keterangan berkaitan tentang isu risalah yang diedarkan dan dijumpai di sekitar Bukit Gantang Tengahari tadi.Sya yang kebetulan lalu dikawasan kejadian tersebut telah menjumpai beberapa risalah yang telah memaparkan gambar dan perkataan yang telah menghina Baginda Sultan Azlan Shah dan Mufti Perak Dato Seri Harussani.Mengambil kira niat jahat sesetengah pihak yang sudah pasti akan mengaitkan risalah tersebut dengan Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak sempena Pilihanraya Kecil nanti.

Sya juga selaku Rakyat merasa kesal terhadap apa yang berlaku dan menganggap ia sebagai satu yang menghina Baginda Sultan dan Mufti Perak.Oleh kerana itu maka Sya selaku Ketua Srikandi Keadilan Rakyat telah membuat laporan Polis berhubung risalah penghinaan ini di Balai Polis Terong.Sya juga mewakili Pakatan Rakyat menafikan yang Pihak Pakatan Rakyat ada mengeluarkan Risalah berbentuk seperti ini.Sya juga menyifatkan ini sebagai satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan pengedar dan pembuat risalah ini harus didakwa kerana menghina Baginda Sultan Perak

Risalah yang diedarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab,disekitar pekan Terong dan beberapa kawasan sekitarnya.Dipercayai ia telah merebak disekitar kawasan P059 Bukit Gantang.  http://kedahlanie.blogspot.com/
------------------------
Perang psikologi atau lebih tepatnya reverse psychology yang kotor lagi jijik itu sudah bermula di Bukit Gantang. Yang terbaru seperti yang tersiar dalam blog al-banjari ialah penyebaran poster dalam saiz B5 yang memaparkan gambar Mufti Perak dan Sultan Perak yang dicetak serta digambarkan dengan wajah yang sungguh hina!

Bagi mereka yang berfikiran waras, tidak mungkin penyebaran poster itu dilakukan oleh penyokong PR. Jika ada juga penyokong PR yang melakukannya, pastinya ia manusia tidak siuman atau warga UFO yang tersesat di Trong barangkali! Jika penyokong PR yang melakukannya memang sengaja mencari nahas untuk membunuh pakatan itu! 

Kepada mereka yang berfikiran waras ia adalah bukti satu lagi provokasi yang dilakukan untuk memburukkan PR. Tidak ubah seperti cerita surat layang yang memburukkan Sultan Kedah untuk memburukkan Kerajaan PR Kedah. Mengapa mereka sanggup menghina Sultan dan Mufti Perak yang tiada kena mengena dengan pilihan raya kecil ini? Jelas sekali penyebaran poster itu berniat sangat jahat untuk 'mengena' PR!

Mengikut al-banjari, berdasarkan laporan saksi, suspek yang menyebarkan risalah secara by-hand di perkarangan masjid jamek Trong itu turut serta menyebarkannya secara rawak kepada orang ramai. Ia dipercayai dilakukan oleh individu berbangsa Melayu berumur dalam lingkungan 50an. Apabila saksi mendekati suspek, beliau dengan pantas melarikan diri.

Apa pun, diharap pihak polis dapat melakukan siasatan bagi memastikan mereka yang menyebarkan poster itu menerima hukuman sewajarnya. Kepada pengundi diharap tidak membuat kesimpulan melulu pihak yang bertanggung jawab menyebarkan poster sehina itu. Biar polis menyiasatnya. Kita perlu ingat dalam politik ala-Machievelli ini, tujuan menghalakan cara. Demi kemenangan, permainan sekotor mana pun rela dilakukan asalkan musuh dapat dimusnahkan.

Jika TV3 dapat menghidu berita ini, ia akan menjadi satu lagi modal terbaik untuk memburukkan PR. Siapa tahu, esok provokasi mengenainya akan dimulakan oleh TV3!!

Pendikargunung

  http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: