"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRK BUKIT SELAMBAU : MASALAH CALON SELESAI --Manikumar - Sebenarnya calon pilihan ramai...

  

Media menggembar-gemburkan bahawa terdapat penentangan hebat terhadap pemilihan Manikumar sebagai calon PKR di DUN Bukit Selambau, tetapi hakikatnya ianya hanyalah perkara kecil yang telahpun diselesaikan.

2 hari lepas beberapa pengundi India di DUN tersebut menyatakan rasa tidak puashati dengan pemilihan Manikumar, 35 yang mereka sifatkan masih muda dan tidak dikenali di Bukit Selambau.

Namun selepas mereka meneliti latar belakang dan asal usul Manikumar mereka bersetuju dan akur dengan pemilihan beliau yang mereka sifatkan berpendidikan tinggi, berhemah dan berintegriti. Malah Manikumar juga amat disanjungi oleh penduduk setempat.

Manikumar lulusan sarjana dari UUM fasih berbahasa Malaysia, Tamil, Inggeris dan Sepanyol. Beliau adalah seorang usahawan berjaya selain mempunyai hubungan baik dengan rakyat akar umbi.

Anak muda sudah tentu akan terus memberikan sokongan kepada Manikumar yang baru berusia 35 tahun dan pasti mengetahui kehendak dan idealisme anak muda berbanding calon BN yang sudah 'expired'.

Berlainan dengan calon BN, Ganesan yang disifatkan calon 'recycle' yang merupakan bekas ADUN dan sudah berumur. Lebih teruk lagi Ganesan sebenarnya jelmaan Samy Vellu kerana beliau merupakan orang kuat Samy Vellu dari dahulu lagi. Rakyat memang membenci Samy Vellu dan dengan sendirinya Ganesan terpalit sama.

Pemilihan Ganesan sebagai calon BN disifatkan oleh rakyat Bukit Selambau sebagai memberikan kemenangan percuma kepada PR kerana MIC semenangnya sudah tidak relevan kepada rakyat malah Ganesan sendiri juga tidak relevan kepada rakyat kerana hubungan akrabnya dengan Samy Vellu.          
http://kedahlanie.blogspot.com/

Tiada ulasan: