"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Norza Zakaria Tidak Dibenarkan Bertanding

Ahli Majlis tertinggi UMNO Datuk Norza Zakaria tidak dibenarkan bertanding di dalam pemilihan parti minggu depan.

Sumber dalaman parti UMNO menyebut keputusan telah dibuat untuk menghalang Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan itu, yang menhadapi tuduhan dengan dua tuduhan melakukan rasuah untuk tujuan kempen pemilihan.

Beliau adalah pemimpin kedua yang dilarang untuk bertanding di dalam pemilihan parti setelah Mohd Ali Rustam di halang dari bertanding untuk jawatan no.2 parti oleh Lembaga Disiplin.

Rayuan Ali telah ditolak oleh Panel Rayuan hari ini.

Para penganalisa berpendapat tindakan yang diambil terhadap kedua-dua pemimpin dan amaran kepada beberapa yang lain adalah sebagai satu usaha pembersihan penyokong-penyokong kuat Presiden parti Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.   
http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: