"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Dr Halimah berikan topeng muka percuma kepada empat sekolah

Kamarina Ali
ImageKLANG, 22 Ogos: Empat buah sekolah di sekitar Klang telah menerima 5,000 keping topeng muka percuma dari Exco kerajaan negeri.

Penyerahan tersebut disempurnakan oleh Dr Hajah Halimah Ali, Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor.

Memandangkan wabak H1N1 semakin berleluasa dan majoriti mangsanya adalah pelajar yang bakal menduduki peperiksaan besar seperti UPSR, PMR, SPM dan lain-lain.

Dr Halimah yang juga Adun Selat Klang meminta mereka mengambil langkah berjaga-jaga agar kesihatan pelajar tersebut terkawal dan tidak terganggu menjelang peperiksaan tersebut.

Empat buah sekolah yang menerima sumbangan terebut ialah Sekolah Menengah Kebangsaan Telok Gadong, Sekolah Kebangsaan Jenis Tamil Tepi Sungai, Sekolah Chun Mei Sg Bertih dan Sekolah Agama Hishamuddin Sungai Bertih.

Turut serta dalam program ini ialah Dr Ahmad Yunus Hairi selaku pembantu Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor, En Azri selaku Pengarah Briged Amal Selangor dan Sukarelawan-sukarelawan Briged Amal Selangor.Image

(Dr Halimah memasangkan topeng muka kepada seorang pelajar Sekolah Chun Mei, Sungai Bertih, Klang dalam usaha untuk melawan H1N1 dari merebak)

"Tujuan kita melibatkan sukarelawan Briged Amal Selangor adalah untuk melatih sifat kesukarelaan dalam diri mereka dan ini adalah salah satu elemen yang diketengahkan dalam SPISE iaitu sosial," kata Dr Halimah.

Sehingga kini, 68 telah meninggal akibat wabak H1N1 di negara ini. Negeri yang paling tinggi jangkitan ialah Johor, Selangor dan Negeri Sembilan.

Cadangan PAS agar diadakan sidang khas Parlimen bagi membincangkan perkara ini tidak diendahkan oleh kerajaan.

Tiada ulasan: