"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

1Malaysia Tigo Suku : Shahrizat, Lindungi dan Sayangi PENZINA

tutuhjang
Jang, Den tengok kek astro awani tadi, bukan main kasih sayang lagi shahrizat kek omak syafiah yang mati ditondang dek pasangan zina omak dio. Osah lah luar biaso botul kebaikan orang-orang 1malasyia-3/4 (tigo suku) ni Jang.

Bukan setakat shahrizat jo jang, tapi siap dengan armada jabatan kebajikan masyarakat de sekali, biasolah tu jang, pengiring dio tu dah tontu tergolong kedalam kumpulan
pegawai yang 3 jonih tu Jang.

Sepatut de jang, omak budak Syafiah ni disumbat ke dalam lokap tu Jang, yo dah bertahun-tahun de berzina, ek eh, orang berdoso bosar tu lak yang poi dipoluk-poluk de, osah zaman ni dah gilo ni Jang.

Masalah ni, ado duo perkaro yang berbezo, 1) rakan
kumpul kerbau(kumpul kerbau namo de tu Jang kek Indonesia, di mana kerbau jantan jumpa dengan kerbau betina, lalu berkubang jo de bergelumang de Jang) omak syafiah membunuh syafiah, 2) Omak syafiah dengan orang yang membunuh anak dio tu dah berzina bertahun-tahun. Dah mengaku omak syafiah ni yang dio berzina, tapi yang polik de, JAWI, elok jo duduk e ontok-ontok (diam-diam), ni apo ni Jang, kalau kes minum arak jo kono rotan, ni kes zina, tak ado lak buek apo. Polik amek den dengan 1malaysia ni. Ontah lah Jang, tak dapek nak cito lai ah, yo kito dapek de menulih jo lah kek sini, yang lain tak dapek nak buek apo Jang, tapi setidak-tidak de, ado gak menzahirkan ketidakpuasan hati kito, botul tak tu Jang.

Jadi, amat tidak wajar, syahrizat nak beriyo-iyo botul nak membelo omak syafiah ni, lopeh tu, siap arahkan lak Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk mengambil omak syafiah. Kau percayolah dengan den Jang, tak kan hondak omak syafiah tu de poi duduk dalam asrama kebajikan masyarakat, kau tengoklah esok Jang, kok tak percayo kau dengan den.

Kesimpulan de,

JAWI mesti bertindak menangkap omak Syafiah ni.

JKM, tak payahlah nak bolo lak, budak tak ado agamo ni de.

Mungkin aka nada yang berkata bahawa den tak ado hati porut, tapi kau kono ingat jang, BUAT BAIK BERPADA-PADA, BUAT JAHAT SEKALI JANGAN.

TUTUH JANG SAMPAI MONANG

Tiada ulasan: