"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Doakan ya, Alhamdulillah semua dalam keadaan baik - Ebit Lew

Ridauddin Daud

KUALA LUMPUR: Selepas lebih dua minggu tanpa khabar berita, status ringkas dimuat naik pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew hari ini, melegakan ramai pihak.

Baru saja sebentar tadi, beliau berkongsikan sekeping gambar dengan catatan ringkas:

"Doakan ya. Alhamdulillah semua dalam keadaan baik.

"Semoga menjadi asbab kebaikan," tulisnya di laman Facebook dan Instagram beliau.

Meskipun ringkas, hanya 11 patah perkataan, namun ia membawa makna yang besar khususnya kepada rakyat Malaysia.

Sejak beberapa hari lepas, ramai tertanya-tanya keadaan beliau selepas baru-baru ini beliau berkongsikan maklumat mengatakan beliau dalam perjalanan untuk ke Gaza.

"Syukur pada Allah. Saya beli barang keperluan asas dan ubat-ubatan 2 trelar besar dan beberapa lori untuk dihantar terus ke hospital-hospital Gaza hari ini. Saya bekerjasama dengan Egypt Red Crescent dan Palestin Red Crescent.

"Terima kasih semua yang bersama misi ini. Demi rasa kekeluargaan. Menangis masa berdoa bersama tadi. Tak senang urusan ini tetapi dimudahkan oleh Allah.

"Terima kasih doa semua. Terima kasih teramat sangat pada Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Wisma Putra bersama membantu sepanjang misi," tulisnya.

Status itu dimuat naik pada 27 Mei lepas dan berdasarkan kepada aktifnya Ebit di media sosial sebelum ini, tindakannya yang tiba-tiba 'membisu' pantas menghadirkan resah.

Begitupun, status terbaru dimuat naik pendakwah itu pasti melegakan hati rakyat Malaysia.

Tidak sampai satu jam selepas status dimuat naik, ia menerima tanda Like dari 124,000 pengikut di Facebook dan 248,000 di Instagram.

Tiada ulasan: