"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dukun tambat 22 jin usia 100 tahun dalam rumah

KOSMO!

Joko Bodo (kiri) ikat 22 ekor jin dalam rumah kerana bersikap nakal dan suka mengganggu orang. - Kolase

JAKARTA – Seorang dukun di Indonesia yang baru bertaubat mendedahkan bahawa dia  mengikat 22 jin  berusia 100 tahun di dalam rumahnya, lapor Suara.com, semalam.

Ki Joko Bodo dari Pondok Gede, Jakarta Timur berkata, jin-jin yang diikat itu adalah daripada spesies ‘nakal’ dan sering menimbulkan masalah.

Menurut Joko, dia mengikat makhluk halus tersebut di rumah kerana boleh mengawalnya agar tidak terlepas lalu mengganggu penduduk kampung.

“Kawasan rumah saya memang menjadi lokasi hantu, makhluk halus dan jin berkumpul. Malah pontianak juga sering singgah di pokok-pokok sekitar rumah.

“Kalau waktu malam, memang akan ada yang bergayut di pokok-pokok itu,” jelasnya.

Tambah Joko, walaupun dirinya sedang berusaha kembali ke pangkal jalan, dia masih meneruskan pekerjaannya sebagai penghalau hantu dan berinteraksi dengan dunia spiritual.

“Ini adalah pekerjaan dan sumber rezeki saya jadi sukar untuk ditinggalkan terus. Jika ada pelanggan yang datang meminta pertolongan halau hantu, saya masih cuba bantu,” ujarnya. – Agensi

Tiada ulasan: