"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mujahid mulakan tindakan saman PAS

Malaysiakini

Bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mujahid Yusof, hari ini memulakan tindakan undang-undang ke atas PAS.

Menurut Mujahid, surat tuntutan itu dihantar kepada PAS melalui firma guaman Tetuan Akram Hizri Azad & Azmir hari ini.

"Pihak Pejabat Agung PAS juga telah mengaku terima surat tuntutan tersebut," katanya malam ini.

Mujahid yang juga naib presiden Amanah menjelaskan, pihaknya memberi tempoh selama 48 jam kepada PAS untuk melakukan beberapa perkara termasuk memadamkan tulisan yang dianggap sebagai fitnah.

Mujahid juga menuntut agar tulisan yang mengaitkan dia dengan kumpulan LGBT ditarik balik, selain PAS perlu meminta maaf kepadanya.

Penyandang kerusi parlimen Parit Buntar itu juga menuntut PAS membayar ganti rugi atas kerosakan reputasi yang disebabkan oleh tulisan berkenaan.

"Saya juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang yang sama kepada mana-mana pimpinan PAS yang tidak serik-serik membuat tulisan-tulisan fitnah dan mengaitkan saya dengan LGBT," katanya.

Kenyataan Mujahid itu merujuk kepada tulisan “Mantan Menteri Agama PH Sokong Eljibiti?” dan ditularkan oleh akaun Facebook PAS pada 16 Okt lalu.

Tiada ulasan: