"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PBM bergolak, Sng gantung 12 ahli majlis tertinggi termasuk Zuraida

Malaysiakini

Krisis kepimpinan dalam Parti Bangsa Malaysia (PBM) semakin meruncing apabila Larry Sng yang mendakwa masih lagi presiden parti, menggantung 12 ahli majlis tertingginya termasuk Zuraida Kamaruddin.

Zuraida awal bulan ini "secara rasmi" dilantik sebagai presiden PBM, susulan mesyuarat majlis tertinggi parti itu.

Dalam satu kenyataan malam tadi, Sng berkata Zuraida turut digantung sebagai "ahli biasa PBM" susulan pembabitannya yang berterusan menjejaskan kepentingan dan kepimpinan parti itu.

“Saya amat membenci dan mengecam muslihat politik sebegitu yang telah menjejaskan kepercayaan kepimpinan saya dan telah menyebabkan banyak kekeliruan kepada ahli parti dan masyarakat umum.

"Oleh itu, jawatan mereka akan digantung sehingga jawatankuasa tatatertib ditubuhkan untuk meneliti perkara itu selepas pilihan raya," katanya sambil menambah mesyuarat majlis tertinggi akan diadakan Ahad ini di Sarawak untuk membincang dan menyelesaikan isu itu dengan segera.

Menurutnya lagi, individu yang digantung tugas itu telah dimaklumkan melalui surat, dan mereka tidak akan dijemput untuk menghadiri mesyuarat itu.

Awal minggu ini, Sng, yang merupakan presiden pengasas PBM, menggantung setiausaha agung parti Hizwan Ahmad dan ketua penerangan Zakaria Abdul Hamid - kedua-duanya adalah sekutu Zuraida.

Tiada ulasan: