"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar: PKR tanding Sungai Siput…buat masa ini

Shaq Ismail

IPOH: Buat masa ini Pakatan Harapan (PH) akan meletakkan calon daripada PKR untuk bertanding kerusi Parlimen Sungai Siput, kata pengerusi gabungan itu, Anwar Ibrahim.

Anwar bagaimanapun berkata, rundingan untuk kerusi itu masih berjalan dan pihaknya belum terima hasil perbincangan itu.

Beliau tidak menyatakan parti yang terlibat dalam rundingan itu.

“Buat masa ini, masih kekal, PKR akan letak calon di sana,” katanya pada sidang media.

Sebelum ini, Parti Sosialis Malaysia meminta PH membenarkan pengerusinya, Dr Michael Jeyakumar Devaraj bertanding di situ.

Jeyakumar mewakili rakyat Sungai Siput selama dua penggal, dari 2008 hingga 2018. Beliau bagaimanapun tewas kepada calon PKR, S Kesavan pada PRU14.

Pertembungan itu berlaku selepas rundingan antara PH dan PSM menemui jalan buntu.

Sementara itu, Presiden MIC, SA Vigneswaran, dikatakan berminat bertanding di kerusi itu, yang pernah disandang bekas presiden, S Samy Vellu selama lapan penggal.

PSM mahukan kerjasama dengan PH agar calonnya bertanding atas tiket gabungan itu, namun tiada rancangan untuk menyertainya.

Kemajuan perbincangan antara PH dan PSM masih belum diketahui.

Tiada ulasan: