"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Helikopter terhempas di Cameron Highlands

NS Ramli

Sebuah helikopter bersama enam penumpang, termasuk juruterbang, dipercayai terhempas di kawasan Brinchang, dekat Cameron Highlands, hari ini.

Timbalan Pengarah (Operasi) Bomba Pahang, Ismail Abdul Ghani berkata, berdasarkan maklumat awal, helikopter itu sedang dalam penerbangan dari tanah tinggi itu menghala ke Ipoh, Perak.

"Pusat gerakan operasi menerima maklumat mengenai kejadian kira-kira jam 1 petang tadi dan operasi mencari dan menyelamat sudah digerakkan oleh pasukan Bomba Pahang dan Perak.

"Kami dimaklumkan tiga penumpang cedera manakala tiga lagi selamat dan mereka sudah dapat menghubungi ibu pejabat polis (IPD) satu daerah di Perak," katanya ketika dihubungi di Kuantan, sebentar tadi.

Ismail berkata, Pasukan Khas Taktikal Operasi Penyelamat Malaysia (Storm) dan pasukan pelbagai kemahiran (Must) bomba juga sudah digerakkan ke lokasi pencarian bagi mengesan mangsa.

Katanya, helikopter dari unit udara Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia juga sudah bersedia untuk dihantar ke lokasi kejadian, namun bergantung kepada keadaan cuaca semasa.

Tiada ulasan: