"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Haji Hadi: Ada lagi pemimpin BN minat sertai PN

Bernama

MARANG: Timbalan Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Abdul Hadi Awang mendakwa ada lagi pemimpin Barisan Nasional (BN) menyatakan minat untuk bertanding atas tiket PN pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

Abdul Hadi yang juga Presiden PAS berkata permohonan mereka masih dalam proses sebelum diumumkan pada hari penamaan calon Sabtu ini.

“Tak boleh sebut berapa kerusi. Yang penting ada di utara, ada di tengah, ada di selatan,” katanya dalam sidang media selepas Ceramah Perdana Majlis Pengisytiharan Calon PAS Terengganu PRU15 di Rusila di sini, malam tadi.

Ditanya mengenai pengumuman Menteri Wilayah Persekutuan Shahidan Kassim yang akan mempertahankan kerusi Parlimen Arau atas tiket PN, Abdul Hadi berkata Shahidan telah bersama PAS sejak di Parlimen dan beliau seorang yang berani mengkritik pimpinan Umno.

Selain Shahidan, Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Ismail Abdul Mutalib juga diumum akan mempertahankan Parlimen Maran sebagai calon PN.

Shahidan dan Ismail adalah antara menteri dan timbalan menteri Kabinet BN di bawah pentadbiran Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob yang digugurkan sebagai calon BN pada PRU15.

Abdul Hadi berkata rundingan di peringkat parti mengenai calon daripada BN yang akan mewakili PN telah dibincangkan di peringkat pimpinan PAS dan PN, serta ia diterima sebulat suara.

Malah katanya, bakal calon daripada PN yang disenaraikan juga telah menarik diri secara sukarela bagi memberi laluan kepada pemimpin BN tersebut.

Tiada ulasan: