"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MCA Batu tutup bilik gerakan, ikrar boikot kempen PRU

Malaysiakini 

MCA bahagian Batu dilaporkan menutup bilik gerakan pilihan rayanya dalam keadaan marah dan kecewa hari ini, yang dirakam dalam video yang tular di media sosial.

Dalam video pendek berdurasi 13 saat itu, kelihatan sekumpulan lelaki menjerit sambil merobohkan sepanduk berwarna biru dari hadapan sebuah lot kedai. Ia dikongsi dengan keterangan, "Lagi pemberontakan dalaman BN, MCA boikot calon MIC parlimen Batu".

Calon BN untuk Batu menjadi perbalahan, kerana pengerusi gabungan itu, Ahmad Zahid Hamidi pada mulanya mengumumkan calon dari MIC A Kohilan Pillay akan bertanding untuk kerusi itu.

Bagaimanapun, sehari kemudian, Presiden MCA Wee Ka Siong berkata partinya akan bertanding di kerusi itu, dakwaan yang segera dinafikan Presiden MIC SA Vigneswaran.

Bagaimanapun, MCA menegaskan mereka diberi kerusi itu sebagai pertukaran untuk MIC menerima Padang Serai dan seterusnya mengumumkan Yew Teong Look sebagai calon mereka.

BN akhirnya mengesahkan bahawa Kohilan akan kekal sebagai calon gabungan itu untuk Batu.

Dilaporkan oleh Sin Chew Daily bahawa Yew dan Ketua Bahagian MCA Batu Lim Beng Hean mengetuai kira-kira 20 orang untuk menurunkan kain rentang dan menutup pusat operasi hari ini.

Yew enggan mendedahkan butiran perkara, hanya berkata bahawa tindakan mereka hari ini adalah kerana bahagian itu sangat marah.

Sementara itu, Lim berkata seluruh bahagian tidak berpuas hati dengan keputusan untuk tidak meletakkan calon MCA di Batu.

“Kami tiada pilihan selain menutup bilik gerakan. Pada mulanya semua orang masih mempunyai harapan tetapi tidak lagi.

“Semua orang sangat kecewa, oleh itu kami datang ke sini hari ini untuk menyelesaikannya.

"Tiada pilihan lain, kami perlu menerima keputusan itu, tetapi kami pasti tidak akan pergi berkempen atau hadir semasa pencalonan," kata Lim.

Tiada ulasan: