"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahidi lawan Zahida 'angkara' Zahid

 Malaysiakini 

story-imagePenyandang kerusi parlimen Padang Besar yang juga ketua Umno bahagian di Perlis Zahidi Zainul Abidin bertanding sebagai calon bebas.

Zahidi dicabar empat calon lain termasuk Ketua Puteri Umno, Zahida Zarik Khan; Muhammad Saad @ Yahya (PH); Rusydan Rusmi (PN) dan Ko Chu Liang mewakili parti Warisan.

Ketua Umno bahagian Padang Besar itu akan turut bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Titi Tinggi, juga atas tiket bebas.

Tindakannya itu, selepas namanya digugurkan dalam senarai calon yang diumumkan Pengerusi BN Ahmad Zahid Hamidi.

Sementara itu, Shahidan Kassim yang juga digugurkan namanya sebagai calon BN akan bertanding atas tiket Perikatan Nasional (PN) di Arau, Perlis.

Shahidan akan ditentang oleh calon BN, Rozabil Abd Rahman, calon Pejuang, Abdul Razak Abdul Khalek dan calon PH, Fathin Amelina Fazlie.

Shahidan, 71 menjadi wakil rakyat di Parlimen itu selama empat penggal sejak PRU 1986, 1990, 2013 dan 2018 dan ini kali kelima, bekas menteri besar itu akan mempertahankan kerusi berkenaan.

Tiada ulasan: