"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS gugurkan Nik Abduh, Che Abdullah dari senarai calon PRU15

FMT Reporters

Bekas Ahli Parlimen Bachok Nik Abduh Nik Abdul Aziz dan penyandang Parlimen Tumpat Che Abdullah Mat Nawi digugurkan dalam senarai calon PRU15 Perikatan Nasional Kelantan.

PETALING JAYA: Bekas Ahli Parlimen Bachok Nik Abduh Nik Abdul Aziz dan penyandang Parlimen Tumpat Che Abdullah Mat Nawi digugurkan dalam senarai calon Parlimen Perikatan Nasional (PN) Kelantan pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15), 19 Nov ini.

Tempat Nik Abduh digantikan Setiausaha Politik Abdul Hadi Awang, Syahir Sulaiman manakala tempat Che Abdullah diisi oleh Mumtaz Mat Nawi.

PN Kelantan turut meletakkan Ketua Pemuda Bersatu, Wan Ahmad Fayshal Kamal bertanding di kerusi Parlimen Machang.


Berikut adalah calon Parlimen PRU15 PN Kelantan:


TUMPAT – Mumtaz Md Nawi

PENGKALAN CHEPA – Ahmad Marzuk bin Shaary

KOTA BHARU -Takiyuddin Hassan

PASIR MAS – Ahmad Fadhli Shaari

RANTAU PANJANG – Siti Zailah Mohd Yusoff

KUBANG KERIAN – Tuan Ibrahim bin Tuan Man

BACHOK – Mohd Syahir Che Sulaiman

KETEREH – Khlir Mohd Nor

TANAH MERAH – Ikmal Hisham Abdul Aziz

PASIR PUTEH – Nik Muhammad Zawawi Salleh

MACHANG – Wan Ahmad Fayshal Wan Ahmad Kamal

JELI – Zahari Kechik

KUALA KRAI – Abdul Latiff Abdul Rahman

GUA MUSANG – Mohd Azizi bin Abu Naim

PAS mengekalkan beberapa muka lama antaranya Ahmad Marzuk Shaary (Pengkalan Chepa), Takiyuddin Hassan (Kota Bharu), Tuan Ibrahim Tuan Man (Kubang Kerian), Nik Zawawi Salleh (Pasir Puteh), Abdul Latif Abdul Rahman (Kuala Krai), Siti Zailah Mohd Yusof (Rantau Panjang) dan Ahmad Fadhli Shaari (Pasir Mas).

Bersatu pula bertanding di lima kerusi.

Selain mempertaruhkan ketua Pemudanya, Bersatu turut mengekalkan penyandang penyandang Parlimen Tanah Merah Ikmal Hisham Abdul Aziz (yang sebelum ini menang atas tiket BN sebelum keluar parti), Khlir Mohd Nor (Ketereh),Zahari Kechik (Jeli) dan Mohd Azizi Abu Naim (Gua Musang).

Terdahulu, penyandang Parlimen Jeli Mustapha Mohamed mengumumkan tidak mempertahankan kerusi tersebut atas faktor kesihatan.

Tiada ulasan: