"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wan Azizah tertinggal MyKad

RAIHAM MOHD SANUSI

KUALA LUMPUR - [DIKEMAS KINI] Gelagat calon Pakatan Harapan (PH) di Parlimen Bandar Tun Razak, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang tertinggal kad pengenalan (MyKad) ketika mahu memasuki pusat penamaan calon mencetuskan gelak tawa kira-kira 200 penyokong yang mengiringinya.

Dr Wan Azizah yang juga Pengerusi Majlis Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebelum itu tiba di hadapan pusat penamaan calon Institut Latihan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (IDB) di sini bagi proses penamaan calon Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) pada jam 8.45 pagi.

Bagaimanapun, selepas berjalan meninggalkan penyokongnya kira-kira 100 meter dan hampir memasuki pintu pagar PPC, bekas Timbalan Perdana Menteri itu menyedari tidak membawa MyKad.

Penyandang Ahli Parlimen Pandan itu kemudiannya berpatah semula dan mendapatkan MyKad beliau daripada anaknya yang berada bersama kumpulan penyokong.

Dr Wan Azizah berkata, awalnya beliau meletakkan MyKadnya bersama pas calon Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang dipakai.

"Tetapi sebab nak kemas kini borang yang diselit pada pas SPR, saya minta anak pegang sekejap MyKad.

"Tapi kemudiannya saya lupa untuk ambil semula," kata beliau selepas proses penamaan calon selesai pada Sabtu.

Kerusi Bandar Tun Razak itu menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara Dr Wan Azizah dengan penyandang kerusi itu, Datuk Kamarudin Jaaffar (Perikatan Nasional) dan Datuk Chew Yin Keen (BN).

Tiada ulasan: