"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Anwar, The Untold Story’: Berdoa agar Anwar jadi PM, Farid Kamil jalankan penggambaran secara rahsia

WAN SITI AMINAH

Pelakon sensasi, Farid Kamil mendedahkan beliau tidak berhenti berdoa agar Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri ke 10 sebelum ini.

Hal ini dilakukan beliau sejurus menyelesaikan penggambaran di Indonesia bagi filem terbitan negara itu,  ‘Anwar, The Untold Story’.

Menurutnya, jika Ahli Parlimen Tambun itu gagal menjadi Perdana Menteri, filem lakonannya bakal sukar untuk ditayangkan di Malaysia.

Hal ini kerana umum mengetahui, sebelum Anwar dilantik menjadi pemimpin negara, segala terbitan tentang beliau mempunyai risiko untuk disekat.

Oleh yang demikian, Farid Kamil cukup risau sekiranya pengambaran yang dijalankan secara rahsia itu menjadi sia-sia jika turut disekat di Malaysia.

“Kalau saya berlakon filem dan tak dapat ditayangkan di negara sendiri, saya pasti kecewa. Jadi, setiap hari saya berdoa supaya filem ini keluar di pawagam.

“Anwar harus diberi peluang untuk memerintah negara sebagai Perdana Menteri,” kata pemeran utama Lagenda Budak Setan itu.

Kata Farid, pihak produksi menjalankan penggambaran secara rahsia sebelum salah seorang pelakon filem itu bertindak memuat naik gambar di media sosial.

Namun, Farid bersyukur apabila mereka dapat meneruskan projek itu dengan lancar tanpa sebarang halangan selepas ianya tular.

Filem tersebut dijangka bakal menemui penonton Malaysia pada bulan Mei depan, namun tarikh tayangannya bakal diumumkan kemudian.

Tiada ulasan: